شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
کارگاه صحیفه سجادیه

حوزه/ کارگاه صحیفه سجادیه در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بافق برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کارگاه صحیفه سجادیه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن ملاحسینی مدیر حوزه علمیه برادران امام صادق (علیه السلام) بافق در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) بافق برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملا حسینی بیان کرد: کتاب صحیفه‌ی سجّادیه، شامل ۵۴ دعا و نیایش منسوب به امام چهارم شیعیان، علی بن الحسین (علیه‌السلام) است، که امام سجاد (علیه‌السلام) املاء کرده و امام باقر (علیه‌السلام) و برادرش زید بن علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند.

وی تصریح کرد: اولین راوی این صحیفه، متوکل بن هارون بلخی، از اصحاب امام جعفر صادق (علیه السلام) است.

حجت الاسلام والمسلمین ملا حسینی اظهار کرد: صحیفه سجادیه به منزله یک دائره المعارف علوم بشری است و آنچه انسان برای سعادت خود بدان نیاز دارد در آن یافت می‌شود که اصول اعتقادات، احکام، فروعات دین، معارف توحیدی و عرفانی، اخلاقیات و مسائل اجتماعی و سیاسی از آن جمله‌اند.

وی ادامه داد: اگر چه دعاهای موجود در صحیفه به صورت راز و نیاز و نیایش مطرح گردیده ولی در درون آن‌ها شعله‌های سوزان آتش گداخته از سیاست و تدبیر است، حکمتهایی که اهل نظر را به فکر فروداشته و جرعه‌های عشق معنوی را در کام بینوایان نیازمند معنویت فرو برده و عشاق را به سوی وادی عشق سوزنده می‌کشاند.

قابل ذکر است که نشست آموزه های صحیفه سجادیه هر هفته شنبه ها برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha